Friday, November 1, 2013

21.

In the name of Allah The Most Gracious and The Most Merciful



Tadi aku baru je upload gambar ni kat facebook tapi dah delete semula. Apabila berbicara soal gambar yang di upload dalam alam maya terutama sekali facebook, aku ada satu perasaan di mana hati dan akal aku sentiasa berperang sesama sendiri.

 Aku terlalu ingin berkongsi gambar kenangan terutamanya dalam facebook tetapi selepas aku upload, aku akan delete semula. Walaupun aku tak rupawan sebagaimana orang lain, aku rasa tak selesa, aku rasa tak sedap hati kemudian aku cepat-cepat delete. Takpela perkara ni takes time kan?

Alhamdulillah. Aku dah 21 tahun. 21 tahun ini bermakna aku semakin dewasa. Umur makin meningkat cuma berat badan maintain tak naik-naik. Apa boleh buat. Sebenarnya semakin meningkat usia bermakna aku semakin menghampiri kematian. Kematian yang aku pun sendiri pun tidak tahu bila.

Mengimbau kembali kenangan dua tahun lepas ketika aku berusia 19 tahun, housemate buat surprise belikan KFC dan cake untuk aku. Pandai betul mereka plan. Dan tahun lepas pula dua kali surprise, pertama di bilik MPP oleh coursemate and collegemate. Kedua ketika di rumah sewa oleh housemate. Baik punya plan. Argh itu semua kenangan yang sangat aku rindui. Dan aku ingat tahun ini tiada yang buat surprise since aku dah graduate. Lagi satu, aku bukan jenis yang suka beli kek nak celebrate bagai jadi harapkan orang saja. Hehehe.  By the way, thanks to manager, Encik Madi Ahmad for the cake. Not the presents or cake that it count. All i need is doa from you guys. Thank you so much. May Allah's blessings be upon you.

Aku nak sangat cerita bagaimana mereka buat surprise kat tempat kerja. Tapi malaslah pulak. Gambar ini dirakam pada pukul 6.30 pm ketika aku dah nak habis shif. Dengan muka berminyak, name tag pun dah senget. Till then. Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment