Thursday, January 24, 2013

Setan, kau blah! blahhhh!

In the name of Allah The Most Gracious and The Most Merciful


"Erkkkk...." Panjang betul sendawanya.

"Alhamdulillah hillazi at'amana wasaqona waja'alna minal muslimin"

Kenyang. Dia naik ke atas dan sambung semula tugas-tugas yang tergendala. Tombol pintu dipulas, dikuaknya pintu itu. Dilihatnya bilik. MasyaAllah, bersepahnya! Penuh dengan kertas kerja.

"Alaaaa... bila nak siap semuanya ni!" Dia meraup muka lalu beristighfar.

Dia duduk di birai katil. Dia memikirkan sesuatu. 

"Aku kena rancang masa dengan baik. Kata Sir Zul, final report boleh submit 7 hari selepas tarikh presentation. Presentation minggu hadapan. Jadi boleh hantar lagi 2 minggu la." Dia bermonolog sendirian.

"Oh tak boleh macam ni. Walaupun masih ada waktu, aku nak selesaikan semuanya dalam minggu ni dan minggu hadapan biarlah tamat dengan presentation. Jadi aku harus siapkan final report sebelum presentation lah nampak gayanya." Dia bermonolog lagi.

Softcopy second progress report telah dihantar menggunakan email minggu lalu tetapi dia tidak berpuas hati jadi dia mahu menambah sedikit lagi untuk dimasukkan dalam second progress report. Akan tetapi dia tidak dapat menyempurnakan tugasnya dek kerana pendrive tertinggal di pejabatnya kelmarin.

Dia merungut lagi, "Argh cuainya aku!"

Dia berfikir lagi. Berfikir bagaimana untuk merancang masa agar semua tugasan dapat disiapkan dalam minggu ini dan minggu hadapan.

"Malam ni siapkan slide untuk presentation. Esok ambil masa satu hari untuk siapkan second progress report. Presentation belum dapat tarikh lagi. Mungkin Isnin, mungkin selasa, mungkin rabu, takpun khamis ataupun jumaat. Jadi ambil masa dua hari iaitu sabtu dan ahad untuk siapkan final report which is technical report yang tebal-tebal tu yang entah berapa muka surat pun aku taktahula."

Sesiapa yang singgah di entry ini, mohon doakan insan yang bernama Nurul Hanan. Doakan supaya dia tidak buat perkara lagha seperti online 24 jam dan supaya dia tekun dan fokus dalam menyiapkan tugasan akhirnya. Mohon mohon mohon.

"Argh setan, kau blahhhhhh! Suka hasut aku buat kerja lagha..."

"A'uzu billahi minassyaitan nirrajim. Blah kau, blahhhhhhhhhhhhhhhhhh!"


Gambar hasil carian google


No comments:

Post a Comment