Saturday, January 19, 2013

Practical Supervisor Evaluation

In the name of Allah The Most Gracious and The Most Merciful


"Nah, saya dah siap isi evaluation form awak"

"Terima kasih, Encik"

"Maaf lah kalau terkurang" Katanya sambil terkekek-kekek gelak

"Eh tak kisah pun. Encik yang evaluate saya."





Berdasarkan Grading Scheme di atas, evaluation ini menyumbang sebanyak 25%. Banyak jugak kan. Selepas di "evaluate", aku hanya mendapat 124/145 sahaja. But still Alhamdulillah. Aku terkejut sebenarnya.




Klik untuk tumbesaran yang lebih sihat.

Aku terkejut sebab nombor yang diberi banyaknya 4 dan 5. Nombor 3 hanya satu. Aku target part knowledge, aku akan dapat 1, 2 dan 3 tapi sebaliknya telah berlaku. Network ini sebenarnya sangat susah. Apa yang aku belajar di kolej, tak berapa nak sama dengan praktikal. Persamaan cuma 5 % sahaja. Subjek Network di kolej semua basic.

Aku taktahu entah berapa kali aku menumpahkan air mata semata-mata untuk menyiapkan projek yang diberi. Sorang-sorang beb. Bukan aku je sorang-sorang, teman seperjuangan juga menghadapi situasi yang sama. Satu company, satu student. Aku kena banyak membaca, aku kena fahamkan konsep. Kalau tak faham konsep, memang tak boleh buat. Cukuplah waktu praktikal ini aku bersama dengan Network. Maksud aku, aku tak nak pergi lebih jauh dengan Network. Selain banyak bekerjasama dengan lelaki, aku kena fikir dalam-dalam, fikir masak-masak. Bahagian Network tak sesuai dengan perempuan sebenarnya. Cukup tahu basic pun okay lah kan.

Entri seterusnya nanti, aku akan kongsikan pengalaman supervisor aku daripada zero knowledge about Network sehingga dia jadi power! Dia ni dulu bekas employee Cybersecurity tau. Power power. 

Terima kasih lah encik. Saya tak pernah expect seperti apa yang encik beri. Lagipun saya dah beritahu awal-awal, evaluate saya betul-betul. Jangan kasihankan saya. Mungkin ini rahmat dari Allah.

Seminggu lagi praktikal. Projek masih dalam progress. About 80% dah siap. InsyaAllah Selasa depan mungkin siap. Tarikh presentation belum dapat lagi. Tahniah buat member-member yang dah dapat tarikh present. Harap-harap sama tarikh dengan korang, boleh jumpa nanti.

Oh ye, mohon doakan batuk dan suara saya kembali pulih.

Till then, 

Assalamualaikum.


No comments:

Post a Comment