Friday, March 22, 2013

Telur Ayam

In the name of Allah The Most Gracious and The Most Merciful




Kadang-kadang, tulisan sebegini membuatkan mood si penanda rosak. Boleh jadi si penanda akan kedekut markah. Kini, aku mengerti bagaimana perasaan guru-guru di sekolah. Tidak jemu berpesan dan mengingatkan kepada para pelajar agar menulis dengan kemas.

Seorang penanda kertas haruslah bertimbang rasa dalam memberi markah. Soalan di atas enam markah untuk tiga jawapan. Bermakna, satu soalan dua markah. Jika aku langsung tidak mengerti apa yang mereka tulis, markah selayaknya yang mereka dapat adalah "telur ayam". Jika ada perkataan yang tertinggal huruf alif atau terlupa untuk letak titik atau terlupa untuk menyambung perkataan, aku tetap bagi markah. Yang penting aku faham, aku boleh baca. Mungkin separuh. Well, kita jangan kejam sangat.

Walaupun paper budak darjah dua, tapi...

Aku agak stress tadi.

Masa untuk tidur mungkin.

Esok kami sekeluarga akan bertolak ke Petaling Jaya. Settle urusan dengan peguam, menghadiri kenduri kahwin sepupu yang sebaya dan ke hospital. Akan pulang ke Kuantan pada hari Isnin malam kerana keesokan harinya aku ada ujian kelayakan. Beta tahu, tiada siapa yang baca blog ni haha tapi tak mengapa. Buat yang sudah terlanjur membacanya, mohon doakan perjalanan kami sekeluarga agar selamat pergi dan pulang.

Errr, sebenarnya, aku tak berapa familiar dengan kawasan Beserah. Aku kurang ingat beberapa persimpangan Jalan A dan B.

Ahhh, sudah!

Takpe rilek saja.

Till then.






No comments:

Post a Comment