Thursday, April 7, 2016

End of Mid Semester Break

In the name of Allah The Most Gracious and The Most Merciful

Khamis (31 Mac 2016)

Siapa yang tidak gembira untuk pulang ke rumah setelah hampir dua bulan tidak pulang. Selepas menemani coursemate mengambil keropok lekor, lebih kurang jam 4.30 petang tiba di rumah sewa dan aku masih belum packing. Sedang aku packing, tak lama kemudian, datang pakcik untuk membetulkan saluran paip yang tersumbat di luar rumah. Selepas semuanya selesai, aku kembali packing dalam keadaan kelam kabut kerana pada jam 6.30 petang, kami satu rumah akan diambil oleh pakcik van untuk ke airport dan station bas. Bas yang aku naiki sepatutnya pada jam 8.30 malam dan tepat jam 8.35 malam, masih tiada bas kelihatan. Aku risau jika aku yang tertinggal bas. Aku terus ke kaunter dan tanpa sebarang pengumuman awal, tiket aku ditukarkan kepada bas lain pada jam 9.00 malam. Fuh, lega.

Jumaat (1 April 2016)

Boleh tahan laju pakcik bawak bas 3 jam setengah je dah sampai dan aku baru tahu Izmir iaitu coursemate aku duduk di Kuantan juga sebab naik satu bas dengan beliau. First day di rumah tidak ke mana-mana, dan aktiviti utama ialah kemas rumah sebab ummi arrange kedudukan barang dalam rumah.

Sabtu (2 April 2016)

Munculnya anak kucing sesat yang sangat comel yang diberi nama Bear. Aktiviti yang sama juga seperti semalam iaitu mengemas rumah dan aku kemudiannya menyiapkan OOP lab assignment kerana submission due before 12.00 am. Maghrib tu abah ajak keluar makan. Lebih kurang jam 10 malam sampai rumah, terus menghadap laptop sambung buat lab dan submit!

Ahad (3 April 2016)

Aktiviti yang sama juga arrange kedudukan dalam bilik. Penat woih. Dan petang tu ummi ajak pergi Teluk Cempedak layan Fish and Chips, kemudian kami ke masjid Tanjung Api untuk solat sebelum ke Berjaya Megamall. Balik rumah rushing siapkan mind map untuk Academic Writing Skills sebab submission due sebelum menjelangnya 4 April 2016. LOL

Isnin (4 April 2016)

Cuba mengumpul kekuatan untuk start buat lab assignment Web Programming II akhirnya tersungkur setelah beberapa minit sebab malas nak fikir pasal server apache tomcat tu apa semua. Akhirnya menghabiskan waktu seharian berkenalan dengan Bear serta bermanja-manja dengan dia.

Selasa (5 April 2016)

Baru nak start buat lab assignment Web Programming II padahal due keesokan harinya jam 12.00 tengahari. Baru nak download netbeans new version, download xampp dan configure server apache tomcat. Hasilnya aku tak tidur satu malam tu.

Rabu (6 April 2016) 

Sambungan cerita semalam dimana aku tak tidur dan selepas subuh aku stop kejap pergi dapur prepare breakfast untuk family. Last touch up lab assignment kemudian submit. Lebih kurang jam 11 pagi aku merangkak atas katil dan rebah sambil ditemani Bear disebelah. Bangun nak dekat jam 2 petang, setelah solat, drive pergi pejabat pos dan maxis centre bayar bill semata. Pada sebelah petangnya aku siapkan class activity 6 untuk Web Programming II dimana submission due pada hari esok malam. Tapi petang tu juga aku siap dan terus submit.

Khamis (7 April 2016)

Hari ni birthday abah! Siangnya study SQA dan sebelah malamnya packing kemudian sambung study SQA lagi.

Jumaat (8 April 2016)

Pulang ke Negeri Penyu pada jam 10 pagi. Manusia paling awal pulang saat rakan-rakan lain masih bergembira di rumah. Doakan perjalanan aku selamat ya.

---

Inilah diari untuk cuti mid semester keempat aku. Cuti yang dipenuhi dengan submission due. Semoga naik cuti ni pandai kawal emosi dengan test yang berderet, presentations, group project dan lain-lain untuk LAPAN SUBJEK. All is well.

Till then, assalamualaikum.


No comments:

Post a Comment