Friday, February 10, 2017

Dunia berputar.

In the name of Allah The Most Gracious and The Most Merciful


6.15 am 

Bangun dan solat subuh. Usai solat subuh, aku mengejutkan bakal adik pula. Sengaja aku culik dia kejap dari UniSZA supaya dapat temankan satu malam. Selepas solat subuh, aku mengambil Quran dan membaca surah al-waqiah. Usai membaca, aku langsung ke dapur dan menyiapkan breakfast. 

7.15 am

Lebih kurang jam 7.15, kami breakfast bersama-sama di ruang tamu sambil berborak. 

7.45 am

Aku memanaskan enjin motor dan menghantar dia kembali ke UniSZA kerana jam 8 lebih dia ada training netball. Angin pagi, sejuk je. Dan aku rasa sihat sangat waktu tu.

8.30 am

Aku mula rasa mengantuk sebab malam semalam aku tak dapat tidur. Jadi aku berbaring di ruang tamu. Tak lama kemudian, aku mula rasa loya, dan aku muntah. Aku terasa dunia berpusing dan tak lama kemudian aku rebah.

Selepas 2 jam, aku tersedar aku terbaring dekat dapur. Aku merangkak pergi depan. Aku cuba baring atas tilam tapi tak boleh, dunia berpusing, memaksa untuk aku muntah lagi, Keluarlah darah waktu tu. Aku menangis. Aku buntu taktahu nak buat apa. Dekat rumah tiada siapa-siapa. Nak baring tak boleh. Aku cuba duduk dan lelap mata. Dunia masih lagi berpusing dan memaksa aku muntah lagi dan lagi. 

12.15 pm

Lebih kurang waktu ni, aku belum dhuha lagi. Dengan langkah longlai, aku pergi mengambil wudhuk dan solat dalam keadaan duduk. Tak banyak pergerakan walaupun duduk, hanya isyarat mata, Aku betul-betul longlai.

Usai dhuha, aku cuba untuk baring. Aku susun bantal sangat tinggi. Dekat laptop, aku on muzik, aku on zikrullah by Ust Dzulkarnain dan aku terlelap sampai nak dekat pukul 3 bertemankan air mata. Lepas solat zohor, aku terasa lapar, mujur pagi tadi ada masak lebih. Pecah rekod, 8 kali muntah darah.

Taktahu malam ni nak makan apa. Haha.

Dunia masih lagi berpusing tapi sekarang rasa ok sedikit. Tapi taktahu kejap-kejap lagi macam mana. Kelas hampir bermula. Aku serahkan semuanya kepada Allah.

Till then, Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment