Saturday, March 17, 2012

Hari ini~

In the name of Allah The Most Gracious and The Most Merciful

Bila diri dihimpit rasa sedih dengan warna suram kehidupan atau bila diri diselubungi rasa amarah yang teramat, perlukah aku menceritakan pada seseorang atau biarkan ia tersimpan jauh dilubuk hati yang dalam?

Aku bimbang akan berlaku satu umpatan jika diceritakan, bimbang jika sesuatu aib akan terbuka. Kata temanku, "kau tak berniat nak mengumpat pun kan? kau cuma nak luah je kan? rilekslah."

Tapi jika simpan semua kesedihan dan kemarahan ni seorang diri, bimbang suatu hari ia akan meletup dengan sendirinya. Dan hari ini, pada waktu ini dan saat ini, aku sedang cuba untuk tidak menceritakan pada siapa siapa. Aku sedang cuba untuk menyimpan segalanya sendirian. Dan baru ku terfikir, aku tidaklah sendirian. Aku masih punya Dia untuk meluahkan segalanya. Walaupun dengan meluahkan pada Dia, aku tidak dibelai terus, sekurangnya hati jadi tenang.

Semalam dan hari ni, aku menangis. Dan hari ni, petang tadi, ummi abah datang dari kejauhan, aku turun dari pangsapuri terus meluru ke arah kereta yang terletak tidak jauh dari situ. Bagai anak kecil gembira melihat gula gula kapas, aku terus memeluk ummi dengan esak tangis. Aku sedikit pun tidak peduli akan mata mata yang melihatnya. Hatiku cukup terubat tatkala memeluk ummi seeratnya. Aku dibelai, pipiku diusap dengan tangan itu. Terasa seperti hilang segala masalah. 

Kelihatan suria semakin tenggelam, menghilangkan diri dibalik malam. Begitulah aturan yang berlaku setiap hari. Apakah esok masih ada waktu untuk aku melihat sang suria mewarnai hari dan rembulan menyinari malamnya? Semoga aku terus diberi kekuatan olehNya.


Kuat!! Hiyyaaaakkkk!! =p

"I GAVE MY HEART TO THE DUNYA AND THE DUNYA REPAID ME WITH SORROW AND RESTLESSNESS. I GAVE MY HEART TO ALLAH AND ALLAH
 REPAID ME WITH CONTENT AND JOY"


No comments:

Post a Comment