Friday, December 7, 2012

Hari ini hari Jumaat

In the name of Allah The Most Gracious and The Most Merciful


Hari ini hari Jumaat.

Seperti biasa keluar awal pukul 7.30 pagi. Dalam bekerja, aku diberi keizinan oleh Allah untuk buat apa yang patut di dalam masjid sementara menunggu pukul 9.00 pagi iaitu waktu pejabat buka.

Hari ini hari terakhir untuk minggu pertama, ada lagi tujuh minggu.

Hari ini keadaannya sama seperti semalam.

Aku baru nak sentuh proposal, tetiba kakak engineer minta pertolongan untuk buat data entry untuk satellite image. Sampai waktu balik aku masih dengan data entry.

Hari ini sama seperti hari hari sebelumnya cuma bezanya hari ini aku pulang lewat iaitu malam.

Ketika berjalan kaki pulang ke rumah, rintik-rintik hujan mulai turun. Lima minit kemudian hujan mencurah turun dengan lebatnya. Aku cuba berlari. Tapi tak mampu dan tak berdaya dek kerana menggalas beg yang agak berat.

Aku berlari... Cuba berlari... Risau takut laptop basah

Akhirnya aku sampai di rumah dalam keadaan yang separuh basuh kuyup

Kemudian aku keluar semula rumah ada hal sedikit dan aku pun dah balik lalu menaip entri ini. Entri yang agak membosankan.

Aku buka gmail dan aku menerima email daripada SV. Dia bagi semua link untuk aku buat rujukan mengenai projek aku. Aku terkedu. Mengapa beliau baik sangat.

Oh ye, aku letih sangat. Sangat. Sangat.

Selamat malam. Assalamualaikum.



No comments:

Post a Comment