Friday, July 6, 2012

Seksyen 16 berhantu

In the name of Allah The Most Gracious and The Most Merciful

Hari ni hari pertama saya ke kelas setelah hampir seminggu semester bermula. Sebenarnya tiada semangat pun kerana pergerakan sangat terbatas dan kehadiran pada awal minggu sudah pun lompong dek kerana kemalangan tempoh hari. Walaupun sekadar minggu add and drop, tapi rasa tak best kalau hari pertama tak datang. 

Saya kalau boleh nak elak daripada bertemu atau terserempak dengan rakan rakan. Habislah kalau dorang baca ni, mesti kecik hati punya. Jangan salah faham. Sebab rasa tak ready lagi nak cerita tentang kejadian tu. Konfem konfem, jumpa sorang, sorang tanya. Jumpa kat area lain, orang ni tanya. InsyaAllah minggu hadapan nanti, saya okay dan sebenarnya tak sabar nak jumpa dengan kawan kawan rapat.

Buat masa ni, saya tak duduk rumah sewa berdekatan kolej. Saya berulang alik dari Petaling Jaya (PJ) ke Gombak. PJ tu rumah atok nenek belah ummi. Tulang bahagian pinggul saya patah dan masih dalam rawatan di Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM). Eh PPUM tempat lahir saya dulu la. hehe.

Ketika dalam perjalanan pulang ke PJ dari Gombak, seperti biasa, maksu akan lalu DUKE highway dan melalui seksyen 16 yang berdekatan dengan Damansara, Pusat Asasi UIA PJ dan PPUM. Semakin saya menghampiri seksyen 16, tangan saya makin sejuk dan menggeletar. Straw dalam bungkusan teh tarik itu saya gigit gigit. Ruang mata terasa makin hangat. Lalu saya menutup mata dan terasa ada air mata mengalir jatuh. Maksu menyuruh saya istighfar. Kenapa ye? Adakah saya masih trauma?

Notakaki : 11 July ada derma darah kat kolej. Nasib tak menyebelahi. Saya tiada di kolej pada tarikh tu kerana perlu berjumpa dengan doktor pakar tulang. Herm. Baru nak gemokkan badan. Kelas pun tak dapat datang.

1 comment:

  1. nina pn rindu nk jmpe hanan.. xpe ble hanan dh ready crita la dgn kteorg.. ppum pn tmpat nina lahir..

    ReplyDelete